Choć nieczęsto kupuję to gazetkę to wpadł mi w ręce dzisiejszy Motor, a w nim artykuł "Wielki test bagażników". Niepodziewanie (a może spodziewanie ?) na 15 testowanych używek Octavia 1 kombi uzyskała nie tylko najlepszy wynik pod względem wielkości bagażnika, ale jest równocześnie najlepsza pod względem "giftu" od producenta: deklarowana pojemność 548l przerodziła się w praktycznym teście w 592l (562l bagażnika+30l w schowkach) co daje 44 l więcej! 8). No no nie spodziewałem się tego. A Wy jak często wykorzystujecie pojemność bagażnika Waszych Octavek? Ja przyznam szczerze, że na razie to 90% czasu jeździ zapełniony w 1/10 ops:
Parę stron dalej jest też ciekawy test Octavii 1 w dziale "używane", i tam zaskoczyła mnie informacja o awaryjności 1.8t! Czytałem dużo przed kupnem na temat tego silnika, ale w tym numerze "Motoru" wręcz można odnieść wrażenie, że NIE POLECAJĄ tego silnika! Ciekaw jestem czy ktoś z posiadaczy 1.8T na OCP doświadczył jakichś b. drogich w naprawie usterek silnika?
też to czytałem i co do silnika to kiedyś polecali go jak testowali jakieś audi czy seata (już nie pamiętam)
ja mam 1,8 i przed kupnem sprawdzałem w necie i nic złego na temat tego silnika nie znalazłem
Matiza se kup, to może będziesz bardziej wykorzystywał :wink:
Ale na serio- chyba nie często wykorzystuje się przestrzeń ładunkową, ważne, że jest w razie "W"- jak to kiedyś znajomy powiedział jak kupował kombi- wożenie powietrza nic nie kosztuje a bagażnik przydaje się w najmniej oczekiwanym momencie.
U mnie jeżdżą ze dwie skrzynki ze szpargałami, w których kilka razy do roku robię porządek a i tak jest bajzel. Ale oprócz tego jest miejsce na zakupy robione raz w tygodniu i nic nie musi jechać na siedzeniu.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Matiza se kup, to może będziesz bardziej wykorzystywał :wink:
- Dokładnie tak
Tak szczerze mówiąc to pytanie o bagażnik nasunęło mi się na myśl bo przypomniałem sobie, iż czytałem gdzieś w piśmie a'la Motor, że samochody kombi w których nie przewozi się załadunku, narażone są na szybsze zużycie opon (ząbkowanie), czy tez nie zapewniają optymalnych właściwości trakcyjnych (może Kąt PK nie jest optymalny wtedy?). Co do tego ostatniego to nie wiem tylko czy mowa było o wielowachaczu, czy belce skrętnej...
Co do 1.8T to w Motorze w akapicie dot. tego silnika napisali:
"W wersjach turbodoładowanych z czasem dochodzi dodatkowo do zużycia turbosprężarki, z której fragmenty łopatek sprężarki zasysane są do wnętrza silnika, czyniąc prawdziwe spustoszenie"
Nie wiem może za mało czytam fora typu tdi-tuning czy racingforum, ale jeszcze nie spotkałem się z opisami takich usterek. Ale nawet jeśli czy nie tyczy się to wtedy także 1.9TDI czy w ogóle wszystkich dziś produkowanych samochodów zawierających turbosprężarki?
[ Dodano: Pon 31 Maj, 10 22:10 ]
Chętnie poczytam o tej awaryjności 1,8T. moze masz dostęp do skanera i wrzucisz ten fragment gdzieś do poczytania.
A nie łatwiej kupić gazetkę za 1,99 jutro w kiosku?
Żarcik.
Jak znajdę jutro czas to zeskanuję i gdzieś wrzucę
EEE tam taka sytuacja moze się przydarzyć w każdym silniku z turbiną. Zdarza się to stosunkowo rzadko i prawie nigdy bez wczesniejszych objawów padania turbiny i zaniedbań właścicieli w tym temacie. Gazetke jutro kupie ale dziś na mojej wiosce wszystko zamkniete.
A Wy jak często wykorzystujecie pojemność bagażnika Waszych Octavek? Ja przyznam szczerze, że na razie to 90% czasu jeździ zapełniony w 1/10
Ja tam woze taki okragly przedmiot w pokrowcu z napisem Landirenzo wiec przez
100% czasu mam zapelniony bagaznik w dosc sporym procencie
A na serio to cale szczescie, ze jest taki duzy juz kilka razy sie pakowalem w podroz
w cztery osoby i zawsze bylo zdziwienie ze wszystko sie miesci (razem z tym kolkiem
talizmanem)
na następnej stronie Motoru w opisie VW new beetle polecali ten silnik tzn 1,8T
A to oznacza tylko jedno- nie czytać, myśleć. Pismaki pewnie nawet nie jeździli takimi autami więcej niż 15-30 km i piszą co im ślina na język (właściwie na klawiaturę przyniesie).
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
przemek77, podobna sytuacja była kiedyś w Autoświecie. Kilka aut z koncernu VAG. W jednym ten silnik super, hiper i oszczedny (taaaa) a strona obok 1.8T to syf i sie psuje, jak brać to tylko TDI. Nie pamiętam o jakie auta konkretnie chodziło. Śmiem twierdzić, że mimo to dwa różne wydawnictwa to korzystają z tych samych artykułów tylko drukują je w różnym czasie (kupuje oba co jakiś czas i to już nie pierwszy taki przypadek - szczególnie jeśli chodzi o opisych używanych)
Ja też słyszałem opinie z pierwszej ręki od mechaników i tunerów, że 1.8T, to zdecydowanie udana jednostka.
Jeśli chodzi o bagażnik w O1 kombi, to jego pojemność była jednym z argumentów decydujących o zakupie. Na co dzień mi się nie przydaje (chociaż subwooferowi przynajmniej nie jest ciasno ), ale na weekendowe wypady i urlopy rewelacja. Jedyna rzecz, której mi brakuje w O1, to rękaw na narty.
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz